Trip to Germany

سفری به آلمان-آغاز

آخرین هفته‌ی اسفند ۹۴ برای بازدید از نمایشگاه Light & Building و CeBIT عازم فرانکفورت شدیم. نمایشگاه‌هایی بسیار باشکوه که بازدید از آن برای صاحبان کسب و کار بسیار ضروری بود. در این سفر، من، محمد و علی آقا همراه یکدیگر بودیم.

دیر اقدام کرده بودیم و متاسفانه فرصت خیلی کمی برای تدارک سفر و دریافت ویزا داشتیم. نمایشگاه Light & Building از آن دسته نمایشگاه‌هایی است که به معنای واقعی کلمه بین‌المملی است و برای شرکت ما که در حوزه‌ی هوشمند سازی و از جمله خانه‌ی هوشمند فعالیت می‌کند، شرکت‌کنندگان خوبی برای ویزیت داشت. CeBIT نیز نمایشگاهی عالی به نظر می‌رسید و آن را CES کوچک می‌خواندند. به همین دلیل در حدود یک ماه و نیم تمام فعالیت‌های مربوط به رزرو هتل، بلیط هواپیما و دریافت ویزا را انجام دادیم. بیشتر کارها را هم امید انجام داد که البته خودش در سفارت بدشانسی آورد و ویزایش به موقع نرسید.البته برای باقی گروه خدا را شکر دوره‌ی پسابرجام به تازگی از راه رسیده بود و برای دریافت ویزا و اقدامات سفر با مشکل خاصی روبرو نشدیم.

طبق بررسی‌هایی که انجام داده بودیم و با تشکر از برنامه‌ی اندرویدی نمایشگاه، تمام شرکت‌های حوزه‌ی خانه هوشمند حاضر در نمایشگاه Light & Building را در تهران تعیین کرده بودیم و برنامه‌ی فشرده‌ای برای بازدید از همگی آن‌ها چیده بودیم. قرار بود روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از نمایشگاه Light & Building بازدید کنیم و سپس برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به شهر Hannover برای بازدید از نمایشگاه CeBIT برویم. برنامه‌ی بازدیدمان از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر بود. هم‌چنین قراری هم با یکی از بازرگانان آلمانی برای مشارکت تجاری از جمله در حوزه‌ی خانه هوشمند داشتیم.

بالاخره هفته‌ی پایانی سال ۹۴ فرا رسید و با هواپیمایی هما عازم فرانکفورت شدیم.

من و علی آقا در هواپیما به سمت فرانکفورت

من و علی‌آقا در هواپیمای هما به سمت فرانکفورت

فرودگاه فرانکفورت بسیار باعظمت و زیبا بود. دارای ساختار اصولی و شبکه‌ی ارتباطی مناسب با مترو و راه‌آهن. همچنین راهنماهای مسلط به زبان انگلیسی که البته کمی هم بی حوصله بودند. برای هر سه دین بزرگ دنیا هم، یعنی اسلام ، مسیحیت و یهود نیز نمازخانه فراهم کرده بودند. اسلام و مسیح در یک سمت، یهود نیز در سمت دیگر. فرودگاه امام خمینی (که به نظرم از فرودگاه مهرآباد بسیار ضعیف‌تر است) در برابر چنین فرودگاهی حتی به اندازه‌ی یک ایستگاه تاکسی هم قابلیت نداشت. فرودگاه فرانفکورت از همان ابتدا میخواست به مسافرانش نشان دهد که وارد یک کشور توسعه یافته شده‌اند. برای فرانکفورت در هتل Meininger جا رزرو کرده بودیم که فاصله‌ی کمی با فرودگاه داشت.

ما در کنار هتل مینینگر فرانکفورت

ما در کنار هتل مینینگر ایرپورت فرانکفورت

بالاخره به فرانکفورت رسیده بودیم و خودمان را آماده می‌کردیم تا روز شنبه همزمان با بازگشایی نمایشگاه به دیدن سالن ۸ و ۹ برویم. بازدیدی که همراه با ۱۰ ساعت پیاده‌روی بود.

راهروی نمایشگاه لایت اند بیلدینگ

در حال قدم زدن در راهروی نمایشگاه Light & Building

در پست بعدی در مورد غرفه‌هایی که در نمایشگاه Light & Building دیدیم و زوایای فنی آن‌ها خواهم نوشت.