استارتاپ‌ها امسال هجده گرفتند، برگزارکننده ها بیست

به نظرم جذاب‌ترین بخش نمایشگاه الکامپ امسال، سالن استارتاپ‌ها بود. سالنی که اگرچه سقفش کوتاه و بسیار دورافتاده بود، اما بیشترین انرژی در آن موج می‌زد. جایی که ایده‌ها به واقعیت تبدیل شده بودند. در این پست به تمامی استارتاپ‌هایی که در سالن هجده حضور داشتند خواهم پرداخت.

اتفاقاتی که در اطراف‌مان رخ می‌دهد و خبرهایی که پخش می‌شود آنقدر زیاد است که به تنهایی نمی‌توانیم از پس همه‌ی آن‌ها برآییم. شبکه‌های اجتماعی و عضویت در شبکه‌هایی که به علایق ما نزدیک هستند، در واقع یک فیلتر با "هوش غیر مصنوعی" است که خبرهای مورد نیازمان را از بین میلیونها اتفاق جدا می‌کند و در اختیارمان می‌گذارد. خبر ثبت‌نام استارتاپ‌ها در الکامپ هم همینجوری به دستم رسید. در ابتدا همه چیز فقط یک لینک بود: http://www.ictstartups.ir، سپس یک هفته قبل از نمایشگاه مطلع شدیم که پذیرفته شده‌ایم، یک شب قبل از نمایشگاه متوجه شدیم که غرفه‌ای یک متری در اختیارمان می‌گذارند و در اولین شب برگزاری نمایشگاه اعلام شد که فردا صبح ارایه‌ای دو دقیقه‌ای دارید برای معرفی استارتاپ، گروه‌تان، رقبایتان، مزیت‌های رقابتی، بازار و کار و کسب‌تان!

لینکی که ما را به نمایشگاه الکامپ برد
لینکی که ما را به نمایشگاه الکامپ برد

 

حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه الکامپ اگرچه از سوی برگزارکننده‌ها بسیار بی‌نظم و غیرحرفه‌ای صورت گرفت، اما با این حال به نظرم جذاب‌ترین بخش نمایشگاه بود. به قدری جذاب که اختصاص بدترین سالن نمایشگاه بین‌المللی به استارتاپ‌ها (سالن هجده) مانع از شلوغی سرسام‌آور آن نشد. همان‌طور که اختصاص یکی از بهترین سالن‌ها (سالن بیست) به بخش دولتی باعث کمی شلوغ‌تر شدن آن نشد.

به نظرم وجه مشترک تمام استارتاپ‌هایی که در نمایشگاه بودند، نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی کسب و کارشان بود. همگی به مرحله‌ای رسیده بودند که کار زیاد دیگری از دست موسسین برنمی‌آمد. در واقع آنها مخاطرات اولیه استارتاپ‌ها (انتخاب تیم مناسب، ایده‌ی مناسب و اجرا) را طی کرده‌بودند و اکنون برای رسیدن به گروه ده درصدی استارتاپ‌های خوشبخت (طبق آمار فقط ده درصد از استارتاپ‌ها به موفقیت می‌رسند) نیاز به سرمایه‌گذاری داشتند که کار آنها را توسعه ببخشد. البته شاید برخی از استارتاپ‌ها خودشان از این موضوع بیخبر بودند!

در این پست می‌خواهم تمام استارتاپ‌هایی را که در سالن هجده حضور داشتند معرفی کنم. سعی کردم از تمام استارتاپ‌ها به همراه تیم‌شان عکس بگیرم. اگرچه به دلیل تعداد زیاد استارتاپ‌ها ممکن است تصاویر عالی نشده باشند، از همین‌جا از استارتاپ‌هایی که از تصویرشان راضی نیستند پوزش میطلبم، تا جایی که برایم ممکن بود سعی خودم را کردم. توضیحاتی که در مورد استارتاپ‌ها آمده است برگرفته از توضیحات آن‌ها توسط خودشان در سایت ictstartup است. همچنین به همراه توضیحات یک لینک به سایت استارتاپ‌ها هم قرار داده شده است.

استارتاپ‌ها را بر اساس مخاطب هر کدام، در چندین گروه دسته‌بندی کردم. برخی استارتاپ‌ها نیز قابلیت گنجاندن در چندین دسته را داشتند که نزدیک‌ترین دسته از نظر خودم را برای آنها انتخاب کردم. در ابتدا تمام استارتاپ‌ها را در یک پست آورده بودم که به دلیل طولانی شدن آن، برای هر گروه یک پست جداگانه ایجاد کردم. به جز گروه اول که حوزه‌ی تخصصی خودم است، برای دسترسی به اطلاعات باقی گروه‌ها کافی است بر روی عنوان گروه کلیک کنید.

 

گروه اینترنت اشیا

 اینترنت اشیا

 در این گروه استارتاپ‌هایی را قرار داده‌ام که کار آن‌ها در حوزه‌ی جدید IoT قرار دارد. خانه‌هوشمند، ماشین هوشمند و تجهیزات کشاورزی متصل به اینترنت از جمله زیرشاخه‌های این گروه است.

خانه هوشمند هیناوا

من: اگر بعد تاریکی هوا وارد خانه شدم، چراغ رو روشن کن، هیناوا: چشم!

من: ساعت هفت صبح چای‌ساز رو روشن کن، هیناوا: چشم

هیناوا: یکنفر وارد خانه شد! دوربین‌ها رو چک کن.

..... خانه هوشمند فقط یک رویا نیست. هیناوا.

http://hooshravan.com

خانه هوشمند هیناوا

 

توسعه سامانه‌های هوشمند آشیان

آشیان شرکتی پیشرو در زمینه سامانه‌های هوشمند اتوماسیون و مانیتورینگ است. مهندسین ما همواره در تلاشند تا با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های معرفی شده بهترین راه حل را برای کاربردها مورد نیاز فراهم می‌کنند. شبکه حسگرهای بی‌سیم و اینترنت اشیاء موضوعاتی هستند که طی سال‌های اخیر توجه بسیاری از را به خود جلب کرده‌اند و کاربردهای فراوانی برای آنها مطرح شده است. شرکت آشیان با بهره گیری از جدیدترین دستاوردهای مهندسین و طراحان خود در پیاده سازی از پروتکلهای BLE ،NFC ،ZigBee و برخی دیگر از استانداردهای ارتباطی فعالیت گسترده ای در طراحی و پیاده سازی سامانه‌های مانیتورینگ، شهر هوشمند، اتوماسیون صنعتی و کشاورزی آغاز نموده است.

http://ashian.co

توسعه سامانه های هوشمند آشیان

 

LinkAp

در پاییز سال ۱۳۹۵ و با هدف ارایه بهتر خدمات هوشمندسازی مبتنی بر IoT به مشتریان، گروه تاراکسا (به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در حوزه هوشمندسازی و اینترنت چیزها-IoT) با مشارکت مرکز نوآوری فناپ اقدام به راه‌اندازی «پلتفرم و شبکه یکپارچه ویژه IoT» تحت برند لینکپ (Linkap) نمود. لینکپ با شعار «To Link, Everything» و راهبرد ارایه بستری از فناوری‌های «به‌روز»، «امن» و «مقرون‌به‌صرفه» برای ارایه خدمات IoT پا به عرصه گذاشته و اگرچه فعالیت خود را از ایران آغاز کرده، اما بازار هدف آن در ابتدا منطقه و در مرحله بعد عرصه جهانی می‌باشد.

http://linkap.ir

LinkAp

 

فراسام

گروه فراسام در چهار گرایش برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات و تاسیسات حرارتی و برودتی فعال می­باشد. هدف عمده شرکت بکارگیری جدید ترین تکنولوژی های موجود در جهان جهت ارائه خدمات با کيفیت و مسئولانه، در راستاي توانائي تخصصي خود به مشتريان محترم مي‌باشد.یکی از ویژگی های بارز شرکت با توجه به زمینه های فعالیت آن گردآوری کادر ی مجرب از متخصصین است. شرکت تلاش کرده است تا با استفاده از چند گرایش صنعتی سیستم هایی بهینه ، بروز و کارآمد در صنعت را طراحی و اجرا نماید.

http://www.farasam.com

 

فراسام

 

خانه هوشمند آرتین

از آنجایی که گسترش استفاده از محصولات متصل به اینترنت (IoT) در دنیا به شدت در حال گسترش است، لزوم ایجاد سیستم های داخلی با هدف کاهش خروج ارز از کشور و همچنین صادرات این محصولات به شدت احساس می شود. عدم ارسال اطلاعات شخصی مشتریان به سرویس دهنده های خارجی، کاهش قیمت تمام شده محصولات برای مشتریان از جمله مزایای دیگر این محصول است. شرکت آرتین ارتباط پارس دیار در حال تولید نمونه ای از سیستم هوشمند سازی ساختمان است که می تواند با سایر تجهیزات هوشمند (ساخت سایر برندها) ارتباط برقرار کرده، و از آن ها استفاده کنند.

http://artinertebat.ir

خانه هوشمند آرتین

 

Homa PLC

کنترل وسایل منزل از طریق تلفن همراه: امکان روشن و خاموش کردن وسایل برقی مانند کولر. بخاری. شوفاژ . پمپ آب.آبیاری گیاهان.در گاراژ.در منزل.چراغ و .... از طریق وب سرویس . تلفن همراه . برنامه زمانبندی.

http://homa.fekrebartar.ir

homa plc

 

استارتاپ‌های فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین

 

استارتاپ‌های مواد غذایی و خوردنی

 

استارتاپ‌های حوزه آموزش

 

استارتاپ‌های حمل و نقل

 

استارتاپ‌های حوزه سلامتی

 

استارتاپ‌های هنر و مد


 

استارتاپ‌های مالی و بیمه

 

استارتاپ‌های سرگرمی

 

استارتاپ‌های توسعه کار و کسب

 

استارتاپ‌های سرمایه‌پذیری جمعی

 

استارتاپ‌های گردشگری

 

استارتاپ‌های زیرساخت

 

استارتاپ‌های املاک و ساختمان

 

استارتاپ‌های تبلیغات

 

استارتاپ‌های رسانه

 

استارتاپ‌های برون‌سپاری

 

استارتاپ‌های نقد و نظرسنجی

 

استارتاپ‌های سایر